کاهش پینگ تایم در بازی

اهمیت کاهش پینگ تایم چیست؟ گیمرهای حرفه‌ای برای بازی‌های آنلاین خود از تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند. آنها بهترین و پیشرفته‌ترین مانیتورها، رایانه‌های شخصی و کنسول های شخصی را تهیه می‌کنند. اما مهم‌ترین موضوعی که بیشترین تأثیر را دارد، پینگ اینترنتی بوده که گیمرها استفاده می‌کنند.

کاهش پینگ تایم

هنگام ورود به یک سایت این انتظار وجود دارد که سایت مورد نظر به سرعت بارگذاری شود. پینگ تایم یکی از مواردی بوده که امکان بررسی سرعت سایت را فراهم می‌کند.  

در واقع بررسی وضعیت در دسترس بودن وب سایت، مشاهده سرعت تبادل اطلاعات بین دو دستگاه در اینترنت به خصوص برای سروهای خارجی مانند سرور بازی‌های اهمیت بسیاری دارد. چون این امر می تواند تأثیر بسیاری بر تجربه کاربری داشته باشد  ریشه کلمه پینگ را می‌توان در زمان جنگ جهانی دوم یافت.

در واقع از این واژه برای ارسال سینگنال جهت اندازه‌گیری فاصله زیر دریایی‌ها با سایر کشتی‌ها در اقیانوس استفاده می‌شد.  پینگ یکی از راهکارهای تعیین تأخیر ارتباط بین دو شبکه و پرکاربردترین گزینه در شبکه وب شناخته می‌شود بنابراین گیمرها و کسانی که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارند کاهش پینگ تایم برایشان اهمیت بسیاری دارد.

ترفندهایی برای کاهش پینگ تایم بازی

اگر کاربر در حال انجام بازی باشد و هر فعالیت او در صفحه با تأخیر انجام می‌شود یعنی پینگ بالایی دارد. اما راهی برای کاهش پینگ وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با مفهوم کاهش پینگ تایم آشنا شوید. 

مادر دنیای اینترنت به ارسال داده به سمت سیستم مقصد، تحویل بسته توسط سیستم مقصد، پردازش اطلاعات و بسته‎‌ها در سیستم مقصد،  ارسال پاسخ از سمت گیرنده(سرور) به سمت سیستم مبدا و دریافت اطلاعات از طریق سیستم مبدا پینگ تایم می گوییم.

به زبان ساده‌تر به مدت زمانی که طول می‌کشد تا پنج مرحله ای که گفتیم انجام شود، ping time می‌گویند. توصیه می‌شود برای اینکه سیگنال بهتری دریافت کنید، مودم یا روتر خود را در بالاترین نقطه از وسایلی مثل مایکرویو قرار دهید. البته پس از این کار لازم است آنتن دهی آن را حتما بررسی کنید. 

ping time

بهبود پینگ بازی

معمولا شما کنترل زیادی در مدیریت مسیری که اشاره کردیم ندارید. اما اگر به ما قبل از شروع بازی اجازه انتخاب سرویس بدهند بهتر است نزدیک‌ترین سرویس را به خود انتخاب کنیم. به غیر از انتخاب سرور منطقه‌ای، VPN کاهش پینگ هم در پایین آوردن پینگ بازی تأثیر بسیاری دارد. چون برخی از VPN ها سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند که پینگ را کاهش م‌ دهد. 

بروز رسانی و بررسی سخت افزار و استفاده از نرم افزار کاهش پینگ از دیگر راه‌های پیشنهادی ما برای کاهش پینگ تایم بازی است. این روش به این دلیل اهمیت دارد که از  به روز و سالم بودن سیستم کامپوتر یا کنسول بازی اطمینان داشته باشید. کاربران با استفاده از سرویس کاهش پینگ تایم سیستک می‌توانند تأثیر چشم گیری را در بازی تجربه کنند.  با سرویس‌های سیستک، کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانش فنی عمیق، پینگ تایم خود را بهبود ببخشند. سرویس‌هایی که گفتیم علاوه بر کاهش تاخیر در بازی، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌های اینترنتی را هم رفع می‌کنند. 

بهترین پینگ برای بازی

در دنیای بازی‌های رایانه ای هرچقدر مقدار پینگ کمتر باشد تجربه کاربر از بازی بهتر خواهد بود. واحد اندازه گیری پینگ میلی ثانیه است که عنوان کوتاه شده آن را ms می نامیم.

برای کاربران و گیمرهای حرفه‌ای که به این صنعت به عنوان شغل نگاه می کنند پینگ 15 میلی ثانیه یا کمتر بهترین پینگ است. در مرحله بعد پینگ 15 تا 45 میلی ثانیه خوب و 45 تا میلی ثانیه قابل قبول عنوان می‌شود. پس از این مرحله هرچقدر عدد پینگ از 100 میلی ثانیه بیشتر شود، به سختی قابل پخش می‌شود .  البته قابلیت بازی در پینگ‌هایی که گفتیم به سطح و نوع بازی هم بستگی دارد. بعضی از ژانرها حساس به پینگ هستند و بیشتر گیمرها متوجه این موضوع در محدود پینگ 50 تا 90 میلی ثانیه می‌شوند. 

سرویس اینترنت گیمینگ سیستک تجربه کاربری خوبی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. از مهم‌ترین مزیت‌های سرویس اینترنت گیمینگ سیستک می‌توان به پینگ پایین و تاخیر کم در ارسال و دریافت فرامین بازی و تسریع واکنش متقابل،  پایداری بی‌وقفه لینک در 99%  زمان اتصال و ارائه DNS های اختصاصی اشاره کرد.